hei kamu, boleh tolong aku? 2

Selasa, Disember 02, 2008

kamu tahu bukan, berjimat itu amalan yang baik?

tahu? kalau kamu tidak tahu, abaikan.


kamu tahu bukan, dengan menutup kembali suis elektrik yang digunakan dan pili air, kamu dapat menjimatkan kos bil kedua-dua utiliti tersebut?

ya, mungkin kamu sudah dibiasakan dari kecil supaya tidak ambil tahu semua itu. bukan? atau kamu memang suka membayar lebih untuk semua itu.

tidak kisahlah jika kamu kaya bergaji besar hatta RM 10000 sebulan sekalipun. apa guna kamu berpendidikan tinggi. mahu jadi seperti mereka ini yang aku kategorikan sebagai manusia bodoh? ya, sebab mereka tidak tinggi pelajarannya.tapi kamu tidak, bukan? bagus.



ya, entri ini merepek. apa yang aku mampu lakukan jika kamu tidak mahu ubah sikap kamu sendiri?








hei, kamu, kamu, dan kamu! boleh tolong? boleh ya?
bagus.

1 orang telah merepek balas:

Si Perempuan Melayu... berkata...

perlu ke menolong kamu?

ini bukan tolong kamu. tapi tolong diri sendiri.

ah. duit, bila nak jadi banyak?

Add to Technorati Favorites
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Status aku Kini

Berikan aku sedikit masa kerana masa aku kebanyakannya habis di kubikel kecil itu.

Masih juga mencari pandang dunia yang nyaman serta tenteram.

Tahu di mana?

Oh ya, hati ini sudah diisi, moga kekal kali ini.

  © Template blog ini telah di ubah suai secukup rasa oleh xmamatx dari Newspaper oleh Ourblogtemplates.com 2011

Kembali ke ATAS