puasa?

Isnin, September 08, 2008

yosh!! blog ni dah berhabuk dah. entah dah berapa lama aku tak bukak, aku x kemas. haha, dah masuk bulan puasa da. ya, isu kali ni, berkenaan dengan puasa, pandang dunia aku tentang puasa.

ya, puasa, satu tuntutan sebagai hambaNYA. aku sedar, aku ni pun bukannye baik sangat, tapi aku pun tau mana yang baik dan mana yang buruk.

nak dijadikan isu, hari pertama aku puasa, aku dalam perjalanan dari kampung ke KL naik bas sangkut-sangkut. kenapa? haha, tiket bas ekspres dah habis la pulak. haha, tapi takpe, berbaloi. aku dapat pengalaman, kali pertama naik bas sangkut-sangkut untuk perjalanan yang paling jauh.

mase dalam bas dari gemas ke tampin, naik sorang minah ni. pakai tudung, dan aku tahu die sememangnya muslimah (takkan la bukan Islam nak saja-saja nak pakai tudung kot?). die naik bas, duduk depan aku. yang kelakarnya, mulut die tengah kunyah gula getah. aku pun hairan, dalam hati aku berdongkol "bodoh ke minah ni?". bukan ke bulan puasa ni? tahu lah kau tu tak puasa sebab datang bulan. tak payah lah nak tunjuk yang kau tu tak puasa.

lagi berdongkol hati aku, die boleh bergayut, cakap kuat-kuat yang dia tak puasa, macam dengan balak dia. apa da takde perasaan malu ke semua orang dengar? haha, kelakar, muka dengan perangai sama je, macam jamban.

yosh, mari sambung tengok anime lanun, sambil tunggu waktu sahur.

0 orang telah merepek balas:

Add to Technorati Favorites
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Status aku Kini

Berikan aku sedikit masa kerana masa aku kebanyakannya habis di kubikel kecil itu.

Masih juga mencari pandang dunia yang nyaman serta tenteram.

Tahu di mana?

Oh ya, hati ini sudah diisi, moga kekal kali ini.

  © Template blog ini telah di ubah suai secukup rasa oleh xmamatx dari Newspaper oleh Ourblogtemplates.com 2011

Kembali ke ATAS