masih belum puas

Sabtu, Januari 03, 2009

entri ini tercetus daripada pengalaman aku sendiri. ya, setelah mendapat apa yang telah aku idamkan selama ini. syukur kepada Dia.

tapi aku masih belum puas, ya, hendak lagi yang lain, yang lebih bagus. apa belum cukup lagikah?

hei, aku manusia, kamu juga, bukan


ya, manusia tidak pernah berasa puas dengan apa yang dimiliki.

lazim, bila kita sudah dapat sesuatu, kita hendak sesuatu yang lebih lagi. ya, lebih lagi, bukan?

sama seperti impian. bila sudah tercapai, kita impikan yang lain pula, yang lebih dari yang sebelumnya. kadangkala bagus, impian mendorong kita mencapai sesuatu.


ya, aku belum puas. tidak mahu hiprokrit.












hei kamu, kamu, dan kamu, pernah puas dengan sesuatu?

2 orang telah merepek balas:

Sunshine in the morning berkata...

salam kenal..

memang kita tak pernah puas..
namun cukuplah dengan memadai..
moga tercapai kepuasan itu..;DD

xmamatx berkata...

salam Sinar Matahari di waktu Pagi.

ya, cukuplah dengan memadai. tapi selalu kita rasa masih tidak memadai, bukan?

Add to Technorati Favorites
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Status aku Kini

Berikan aku sedikit masa kerana masa aku kebanyakannya habis di kubikel kecil itu.

Masih juga mencari pandang dunia yang nyaman serta tenteram.

Tahu di mana?

Oh ya, hati ini sudah diisi, moga kekal kali ini.

  © Template blog ini telah di ubah suai secukup rasa oleh xmamatx dari Newspaper oleh Ourblogtemplates.com 2011

Kembali ke ATAS