tahun baru dan azam

Selasa, Disember 30, 2008

ya, dunia semakin tua, sudah masuk tahun ke 1430 Hijrah. ya, bermaksud aku juga sudah semakin tua.

aku tidak hirau berkenaan dengan umur aku, apa yang aku sedang peduli, apa yang aku sudah lakukan sepanjang ketuaan aku ini (betulkah nahu aku?). ya, adakah semua tanggungjawab sudah aku tunaikan? amalan aku? ya, lagi, dosa aku.


lazim aku dengar apabila masuk tahun baru, tidak kisah sama ada Hijrah atau Masihi, orang disekeliling sibuk dengan azam mereka. ya, memperkatakan tentang azam, azam, dan azam. hipokrit!
tidak salah bukan?

semua itu hanya hangat apabila tiba awal tahun. sepanjang tahun pula, kemana semua itu? kadangkala bila difikirkan, buat aku gelak.

baik, aku perlu berusaha.


kamu, kamu, dan kamu, berusahalah!















Salam Maal Hijrah 1430.

4 orang telah merepek balas:

Si Perempuan Melayu... berkata...

eh kamu juga.

berusahalah.

hamba rasa kita di landasan yang sama.

xmamatx berkata...

baik, berusahalah!

Tanpa Nama berkata...

Berusaha supaya menjadi yang lebih baik dari yang lepas.

Salam Hijrah juga.


-kudozu

xmamatx berkata...

baik, sama-sama berusaha!!

Add to Technorati Favorites
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Status aku Kini

Berikan aku sedikit masa kerana masa aku kebanyakannya habis di kubikel kecil itu.

Masih juga mencari pandang dunia yang nyaman serta tenteram.

Tahu di mana?

Oh ya, hati ini sudah diisi, moga kekal kali ini.

  © Template blog ini telah di ubah suai secukup rasa oleh xmamatx dari Newspaper oleh Ourblogtemplates.com 2011

Kembali ke ATAS