fikiran aku yang sangat malas

Jumaat, Ogos 08, 2008

hari ni aku di jemput oleh seseorang yang untuk menghadirkan diri ke jamuan meraikan senior. huh? jamuan? makanan dan pengangkutan perlu disediakan sendiri? haha, bukan jamuan kot, cuma berkumpul beramai-ramai. entah la, aku asyik memikirkan hal ini dari tadi. kenapa?

mungkin sebab kejadian yang pernah berlaku dalam sistem organisasi kelab tersebut, menjadikan aku masih lagi terasa hati, sehingga kini.ya, sampai sekarang aku masih lagi tersa hati. sebab apa? sebab perkara yang lepas masih tidak selesai lagi. ya, masih lagi menjadi tanda tanya.

perlukah hidup kita menjunjung, mendongak, tabik, mengampu, mengipas orang lain? kenapa macam dah tak ada lagi nilai dan jati diri? aku pelik sangat tengok karenah orang yang macam tu. ape kena dengan korang ni? kawan-kawan sekalian, anda semua mahasiswa, belajar di tahap yang agak tinggi sehinggakan pepatah Melayu mengatakan tahap pendidikan kita sekarang ni ialah menara gading. takkan la masih lagi nak hidup macam tu.

bukannya ape, aku rasa da muak dan macam nak muntah da tengok gelagat yang macam tu. rase macam sengal sangat-sangat. korang tak rase sengal ke berkelakuan macam tu? sudah la, sampaikan aku tak mampu berkata apa-apa. sekejap! aku rase aku hanya mampu tergelak. haha, korang yang kenal aku pon kenal macam mana aku gelak kan? haha!!! entah, aku yang memandang pon rasa malu, ape korang tak rasa malu ke? haham sudah, aku malas nak fikir.

esok juga ada kawan ajak aku pergi jalan-jalan. ha, nak pergi yang mana satu ek? hati aku kuat untuk mengatakan supaya aku pergi kedua-duanya. kan aku suka memerhati gelagat orang sekeliling aku, ye tak?

untuk yati dan ana, insyaAllah aku cuba puaskan hati korang berdua. kite kan kawan, ye tak?

0 orang telah merepek balas:

Status aku Kini

Berikan aku sedikit masa kerana masa aku kebanyakannya habis di kubikel kecil itu.

Masih juga mencari pandang dunia yang nyaman serta tenteram.

Tahu di mana?

Oh ya, hati ini sudah diisi, moga kekal kali ini.

  © Template blog ini telah di ubah suai secukup rasa oleh xmamatx dari Newspaper oleh Ourblogtemplates.com 2011

Kembali ke ATAS