perempuan

Jumaat, Ogos 15, 2008

ya, setelah sekian lama aku asyik memerhati, observed kata mat salleh, macam-macam penafsiran tentang perempuan yang ada kat kepala aku ni. secara umum atau khusus, tak kisah lah, yang penting ini pandang dunia aku.

perempuan, selalunya dikaitkan dengan lemah lembut, kesantunan, keayuan, malu, dan lain-lain lagi lah. ah, tolak ke tepi semua tu. kenapa? haha, tak semua perempuan punya profil macam yang aku sebutkan di atas. kenapa? sebab pandang dunia aku mengatakan demikian, haha, suka hati aku lah kan?

aku berjalan, tak kisah laj ke bandar ke, ke kelas ke, apa yang aku perhatikan, perempuan, bila berjalan berseorangan, nampak je ayu, sopan, lemah lembut je, wangi je semuanya. hah, bila da jumpa teman tak pun kawan, berderailah semua tu, habis semuanya busuk belaka. ketawa bersepah, suara macam itik serati pun keluar. haha, kelakar. yang punya dialek lagi la, kalau dialek negeri ke, utara ke, aku tak la kisah sangat, tapi kalau da dialek pantai timur, huh, da macam keling da aku dengar. bercakap kalau suara tu perlahan takpe la jugak, ni ha, macam nak menjerit je aku dengar, macam la kawan die tu duduk sebatu jauh dengan die, padahal duduk sebelah je. ingat, ini hanyalah pandang dunia aku, no offense.

perempuan, kalau pakai tudung, lagi la kelakar. ada yang pakai tudung, tapi tudungnya berbelit-belit kat leher, yang ditutup, rambut, part dada yang tersembul tu, tak pulak ditutup, ape ke peliknya korang sume ni? yang ada pakai tudung, tutup baik je kepala sampai ke dada, tapi yang buruknya, pakai baju berlengan pendek, ada pulak yang nampak ketiak, kan kelakar macam tu. ada lagi ni, pakai tudung tapi baju ketat macam tak pakai je aku tengok, segala lekuk kat dada, perut, semua nampak, ada yang nipis pulak tu. korang ni, pakai tudung sebab kewajipan ke, atau sekadar nak berhias, nak berfesyen? atau, sekadar nak menutup rambut kusut korang? haha, pandang dunia aku, no offense.

dari pemerhatian aku, perempuan, kalau cari balak, selalunya mesti tak sepadan (dari pandang dunia aku). kenapa? ya, sebab tak kena. maksud aku, ada yang cantik, wangi harum semerbak, tapi cari balak busuk macam apa. haha, kelakar kan? pengalaman aku, berjalan-jalan kat klcc. nampak minah sorang ni, sopan je, tudung labuh, ayu, wangi sangat-sangat, tapi berjalan kat sebelah die, dengan seluar pendek menampakkan bulu kaki yang kusut, selipar jepun, rantai anjing kat leher, rambut serabai, entah mana lelaki sesat entah. korang ni pandai ke tidak nak pilih pasangan?

pengalaman aku, ada sorang kawan (perempuan), bercerita masalah dia, dan aku pun dengar lah. balak dia ni dah lah panas baran, kaki pukul (dayus), nak mintak putus dengan dia, tapi si minah ni tak nak pulak nak lepaskan lelaki tu. apa punya orang la. dah tau lelaki macam tu pun masih lagi nak berpasangan. dah tak ada lelaki lain lagi ke dalam dunia ni? (aku kan ade. haha)

perempuan, mulut je cakap tak nak, tapi hati, melonjak-lonjak nak.

2 orang telah merepek balas:

Si Perempuan Melayu berkata...

point taken.

moga hamba tidak begitu.

owh, inikah yang dikatakan pelik?

mungkin ini lain sikit.

unik yang pelik. atau unik yang mahu jadi pelik.

xmamatx berkata...

mereka unik, pelik.

semua itu.

Status aku Kini

Berikan aku sedikit masa kerana masa aku kebanyakannya habis di kubikel kecil itu.

Masih juga mencari pandang dunia yang nyaman serta tenteram.

Tahu di mana?

Oh ya, hati ini sudah diisi, moga kekal kali ini.

  © Template blog ini telah di ubah suai secukup rasa oleh xmamatx dari Newspaper oleh Ourblogtemplates.com 2011

Kembali ke ATAS