muak lwn riang

Ahad, Ogos 10, 2008

semalam aku keluar jugak. tak disangka-sangka, rancangan kami lepas maghrib bertindih pula dengan yang lepas isyak, jadi, yang lepas isyak dicepatkan jadi lepas maghrib. macam mana tu ek? haha, senang je, pergi ke dua-dua tempat. senang, ringkas dan padat.

rancangan yang pertama, aku tunaikan janji aku kat yati, aku dan yang lain datang juga ke tempat yang dijanjikan. kat sini, aku berasa pelik dan hairan yang teramat. aku buat ape kat situ sebenarnya? diundang ke tempat tu, tapi jadi macam orang bodoh, tak tentu hala. ya, aku sangka aku saja je yang fikir macam tu, yati pun sama jugak, haha, atun pun da cakap perkara yang sama. hukhuk.. azizi pun setuju dengan kami. kita orang buat apa kat situ? masih menjadi persoalan.

bagi aku, kalau hati tak ikhlas buat sesuatu perkara tu, mesti perkara yang kita nak buat tu jadi macam tak tentu hala, ada saja yang tak betul, tak kena.

tiba masa untuk aku dan kawan-kawan beransur. aku dengan segala hormatnya meminta diri bersama kawan-kawan. nak pergi mana? nak pergi rumah hantu! bukan selalu kami melakukan sesuatu bersama-sama, lagi-lagi lepas kelab tu dah x wujud. ala, masa wujud lagi pun da tak seronok..

yang nak dijadikan cerita, aku punya la sopan nak minta diri, tapi ade suara-suara sumbang, kalau tak silap aku ada dua suara sumbang:-

  1. ala, rumah hantu tu kecik la
  2. ala, nak masuk kena bayar 4 ringgit, mahal la


haha,aku dengan muka ketat (pada hal masa tu darah aku tengah menyirap), dengan selambanya, menjawab, "tak kisah, asal riang berjalan dengan kengkawan". haha, dengan muka kecewanya, orang-orang tersebut merelakan pemergian aku dan kami.

aku rasa pelik sangat, apa la gunanya aku kat dalam majlis tu? lebih baik aku tak ada dari ada, ya, memudahkan mereka untuk mengipas dan membodek. pelik dan hairan sangat, kenapa la ada orang yang jaki sangat dengan orang lain, aku rase lebih baik tak payah undang kami.

tapi kesian kat yati, terkontang-kanting keseorangan, takpe la yati, len kali kalau ade lagi aktiviti bersama, kita sertai ya!!

masuk rumah hantu, tak la seronok sangat (mungkin sebab yati tak sertai), tapi keriangan tu tetap ada. aku pun pelik tengok hantu-hantu tu, bermodalkan kain putih, mekap tebal, suara yang garau, kerja diorang macam melepas batuk di tangga. tapi, mampu buat aku gelak sampai berpeluh, bukan takut. dan yang aku pelik, si safwan peluk aku macam aku ni tiang lampu pulak. si sherry dengan maz, memang rugi, x tengok mamat-mamat hantu tu. huhum ade ke patut sepanjang-panjang masuk rumah hantu diorang tutup mata. sama macam tak payah masuk. riang berjalan dengan kawan, tapi tak seriang kalau ada yati..

ya, aku lebih senang bercampur dengan mereka-mereka yang sama kepala macam aku. hukhuk, muak pada awalnya, tapi jadi riang akhirnya. cukup la tu.

0 orang telah merepek balas:

Status aku Kini

Berikan aku sedikit masa kerana masa aku kebanyakannya habis di kubikel kecil itu.

Masih juga mencari pandang dunia yang nyaman serta tenteram.

Tahu di mana?

Oh ya, hati ini sudah diisi, moga kekal kali ini.

  © Template blog ini telah di ubah suai secukup rasa oleh xmamatx dari Newspaper oleh Ourblogtemplates.com 2011

Kembali ke ATAS