sedikit-sedikit. lama-lama jadi bukit

Selasa, Mac 17, 2009

Aku punya satu hobi iaitu mengumpul duit syiling.

Huh? Baik, aku tukar frasa, aku suka menabung duit syiling.

Entah apa mimpi teman serumah mengajak aku mengira syiling malam tadi.

Hei, aku punya lebih banyak dari kamu, Hairul!!





Inilah hasilnya!:-






Agak-agak kamu, berapa jumlah kesemuanya?

8 orang telah merepek balas:

Unknown berkata...

eh..eh..
sama la kite
tp ak suke menabung kat mesin basuh je r duit2 syiling ak
camne tu ek?

xmamatx berkata...

oh, kalau begitu, kamu tidak akan mendapat dividen lah.

Si Perempuan Melayu... berkata...

Nak tukar duit boleh?

( :

xmamatx berkata...

ha, kamu Si Perempuan Melayu, mengapa tidak dikhabarkan awal-awal?

penat sudah aku keliling kedai sekitar sini mahu tukar duit, masing-masing tidak mahu kerana terlalu banyak syilingnya.

haha, akhirnya aku sepakat memikul lapan kilo syiling itu ke bank yang berdekatan, deposit segera dalam akauan.

maaf, lain kalilah ya!

hei, mahu menabung pada mesin basuh di kolej kamu ya?

Si Perempuan Melayu... berkata...

Hei, kamu!

Minta maaf ya, kirim salam saja pada mesin basuh di kolej hamba.

Hamba juga mengumpul, mahu lihat?

Baik, nanti hamba tunjukkan.

Lain kali kita lawan siapa boleh susun paling tinggi. Yang menang boleh tolong tukarkan semua syiling itu. Haha

xmamatx berkata...

haha!! serik sudah mahu kumpul banyak-banyak. kamu tahu kenapa?

sebab susah mahu di bawa. hendak ditukar kepada wang kertas pun tiada yang mahu.

pergi ke bank? ya, lebih sejam harus menunggu. wah, aku serik sudah!

tapi tidak mengapa, yang penting, kepuasan mengumpul.

Tanpa Nama berkata...

salam mamat..
suka menabung rupanye ye?
org suka menabung gk..
tp selain menabung cam biase,ade 1 tabung khas lg..
nk tau ape isi kt dlm?
syiling 50sen byk2..
hehe..
best dpt tgok syiling sama saiz dlm tabung yg sama..
lg satu.. snang nk kira..=)

xmamatx berkata...

salam Cahaya Mata.

ya, senang juga mahu menabung pada mesin basuh. jika 50 sen, masukkan 5 keping sudah cukup, bukan?

:P

Add to Technorati Favorites
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Status aku Kini

Berikan aku sedikit masa kerana masa aku kebanyakannya habis di kubikel kecil itu.

Masih juga mencari pandang dunia yang nyaman serta tenteram.

Tahu di mana?

Oh ya, hati ini sudah diisi, moga kekal kali ini.

  © Template blog ini telah di ubah suai secukup rasa oleh xmamatx dari Newspaper oleh Ourblogtemplates.com 2011

Kembali ke ATAS