cemburu

Ahad, Mei 24, 2009

Tajuk entri ini sudah sinonim dengan manusia, bukan? Ya, manusia. Tidak sempurna sifatnya, sering mengutamakan kehendak melebihi keperluannya. Sering mengabaikan kos lepas yang sedia menanti.

Melihat keliling, ada sahaja yang tidak cukup.

Apa? Kamu, tidak? Tidak perlu hipokrit.


Ya, aku seorang yang mudah cemburu. Ah, letak belakang soal hati. Pokok pangkal entri ini bukan berkaitan dengan soal cinta itu.

Cemburu dengan sekeliling aku. Mahu itu, mahu ini. Itu pun mahu, ini pun mahu. Haih, sama seperti kamu, tidak pernah cukup.

Tapi bila difikir kembali, sifat itu boleh jadi pendorong untuk aku. Kamu mengerti, bukan?

Maksud aku, untuk capai apa yang aku cemburu itu aku perlu berusaha. Ya, sifat itu mendorong aku untuk untuk berusaha.

Cemburu juga berkaitan dengan impian. Mahu jadi seperti itu, mahu jadi seperti ini. Haih, semua pun mahu. Ya, mahu berjaya.



Hei kamu, kamu, dan kamu, cemburu juga bukan?


Penat sudah aku.

8 orang telah merepek balas:

~~mira~~ berkata...

cemburu..cemburu...cemburu...smua orang ada sifat cemburu..xpyah tipulah lau xde sifat cemburu dlm diri..kan..kan..kan...

xmamatx berkata...

ha, aku tahu, kamu juga sering cemburu bukan? dengan abang kamu?

Si Perempuan Melayu... berkata...

Cemburu tanda sayang.

Eh, benarkah?

xmamatx berkata...

benar juga.

tapi kalau tidak menentu tempatnya, jadi menjengkelkan.

bukan?

Tanpa Nama berkata...

Ya mamat. Dengki (cemburu) yang dibenarkan (diharuskan), seperti contoh, dengki dengan kejayaan orang lain tapi berniat untuk berjaya seperti orang itu.

Goodluck!

-kudozu

xmamatx berkata...

ya, kudozu, kamu sering memahami apa yang aku fikirkan.

(kadang-kadang aku sendiri pun tidak faham.

baik!!! kamu pun, berusahalah!!

~~mira~~ berkata...

berusaha..berusaha..berusaha..=)

xmamatx berkata...

baik, berusahalah!!!

Add to Technorati Favorites
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Status aku Kini

Berikan aku sedikit masa kerana masa aku kebanyakannya habis di kubikel kecil itu.

Masih juga mencari pandang dunia yang nyaman serta tenteram.

Tahu di mana?

Oh ya, hati ini sudah diisi, moga kekal kali ini.

  © Template blog ini telah di ubah suai secukup rasa oleh xmamatx dari Newspaper oleh Ourblogtemplates.com 2011

Kembali ke ATAS