aku dan kamu hipokrit

Jumaat, Disember 05, 2008

betul bukan?

jika tidak, kamu fikirkan.

kamu suka makanan yang sedap-sedap, tapi kamu tidak tahu memasak yang sedap-sedap seperti yang kamu mahukan (pukul ratanya).

kamu selalu inginkan yang terbaik, tapi kamu tidak dapat melakukan yang terbaik.

jika kamu sering nasihati orang tentang sesuatu, tapi kamu tidak lakukan seperti yang kamu nasihat kepada orang lain.

kamu sering nampak kesalahan orang lain, tapi kamu tidak sedar kesalahan kamu.

kamu sukakan yang kemas, tapi kamu tidak pandai berkemas.

kamu suka yang bersih, tapi kamu sering kotor.

kamu sering menyuruh orang lain lakukan itu ini, tapi kamu tidak lakukan perkara itu pun.

kamu benci orang lain melakukan sesuatu perkara, tapi kamu sendiri juga yang lakukan perkara tersebut.

kamu tidak tunjukkan diri kamu yang sebenar, tapi kamu sering menjadi diri orang lain.




contohnya aku, ketagih kepada asap, tapi aku benci bau asap, serius.






ya, aku hipokrit.

tapi kamu juga begitu, bukan?
tidak? abaikan.










hei kamu, kamu, dan kamu hipokrit, bukan?

10 orang telah merepek balas:

Si Perempuan Melayu... berkata...

"betul bukan?

jika tidak, kamu fikirkan."

(terdiam lama, jeda mahu berfikir)

kemudian,

ya.

xmamatx berkata...

ya, aku juga manusia, hipokrit seperti kamu, kamu, dan kamu.

juga aku, dalam proses memperbaiki diri.

tetap hipokrit.

hipokrit lagi.

Tanpa Nama berkata...

hipokrit itu menarik!

-kudozu

xmamatx berkata...

hei, hipokrit itu berpura-pura berperangai, memperlihatkn keadaan diri yang berlainan daripada yang sebenarnya.

lagi, aku tidak suka, maksudnya ialah munafik.

haih..

Si Perempuan Melayu... berkata...

munafik.

ah.

tak mahu yang itu. tak mahu jadi yang itu.

istighfar.

xmamatx berkata...

cari semantik lain.

munafik itu makna dari Kamus Dewan Edisi Keempat.

Tanpa Nama berkata...

Nabi Muhammad SAW bersabda "Tanda orang-orang munafik itu ada tiga keadaan. Pertama, apabila berkata-kata ia berdusta. Kedua, apabila berjanji ia mengingkari. Ketiga, apabila diberikan amanah (kepercayaan) ia mengkhianatinya" (Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim).

nauzubillahiminzalik!

-kudozu

xmamatx berkata...

banyak sungguh pandangan.

kamu pula, pandangan?

Tanpa Nama berkata...

kamu sukakan yang kemas, tapi kamu tidak pandai berkemas.

kamu suka yang bersih, tapi kamu sering kotor.

" aku x setuju tang ni.....aku sangat tak setuju!!!!"

mamat, bhs anda bole tahan "x bole blah"...adakah bdk sains faham ape yg dicoretkan....wakaka....^_^

xmamatx berkata...

haih.. pukul rata sahajalah.

Add to Technorati Favorites
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Status aku Kini

Berikan aku sedikit masa kerana masa aku kebanyakannya habis di kubikel kecil itu.

Masih juga mencari pandang dunia yang nyaman serta tenteram.

Tahu di mana?

Oh ya, hati ini sudah diisi, moga kekal kali ini.

  © Template blog ini telah di ubah suai secukup rasa oleh xmamatx dari Newspaper oleh Ourblogtemplates.com 2011

Kembali ke ATAS