makhluk yang unik

Rabu, Disember 03, 2008

entri ini dijawab oleh Seorang Perempuan Melayu dalam entri ini. ya, aku menyambutnya (dengan menutup hidung sambil tidak berselindung).

pandangan streotaip tentang makhluk ini mulanya tercetus hasil perbualan aku dengan Muhammad Elo. ya, ditambah dengan pengalaman aku, oh shit tidak, aku malas ingin mengingat kembali tentang makhluk pelik ini.

ya, aku sambut dengan dengan hati yang terbuka, sambil menutup bibir aku yang pecah-pecah akibat penghawa dingin di tempat kerja, nasib aku begini. bila mahu sembuh ya? sakit amat.

ya, makhluk yang pelik unik, bukan pelik.


hei kamu, aku suka ini:-


bukan pelik, wahai si bukan makhluk pelik.

unik.

bukan pelik.

UNIK.

tahu?

kerana itu mahal. bila mahal lebih berharga. bila berharga, itu yang kamu masih mengharap.








hei kamu, kamu, dan kamu yang pelik unik! kamu tahu bukan, kamu itu pelik unik? tidak? abaikan.

ya, yang mampu buat aku mengharap akan sesuatu dari kamu, ya, dari kamu yang pelik unik.



tapi, hei kamu yang pelik unik! kamu buat aku mengharap, tapi mengapa aku tiada bahagia?










ya, kamu, kamu, dan kamu pelik unik!

12 orang telah merepek balas:

Si Perempuan Melayu... berkata...

sudah dinyatakan, bukan tiada bahagia.

tapi BELUM bahagia.

ingat itu. sebab yang unik-unik bukan bodoh sampai tak nampak keunikan kamu juga.

tunggulah.

tahu? ( :

xmamatx berkata...

baik!!

hei kamu, kamu, dan kamu, siapa yang di antara kamu yang dapat melihat keunikan? baik, angkat tangan kamu!!

tiada? abaikan.

Si Perempuan Melayu... berkata...

(mengangkat tangan tinggi-tinggi, setinggi harapan)

xmamatx berkata...

adakah perempuan melayu sahaja yang dapat melihat keunikan?

er.. hei kamu, kamu perempuan cina! aku ingin perempuan cina boleh? haha, merepek bukan?

tidak, sekadar berpandangan jauh, jika ada anak nanti, berdarah kacukan, agak comel. haih.. berat itu..


tapi perempuan melayu pun apa kurangnya bukan?

Si Perempuan Melayu... berkata...

(senyum penuh makna)

kamu, kamu.

berpandangan jauh tak salah. tapi yang jauh itu memang berat. tak mengapalah kalau sanggup mengangkat.

perempuan melayu memang ada kekurangan. tapi itu gunanya lelaki yang seperti kamu memenuhkan yang kurang.

sebab itu wujud istilah lengkap-melengkapi.

kan lebih chomel? ( :

xmamatx berkata...

ya, betul, walau apa pun, kamu-kamu perempuan Melayu lagi hebat, bukan?

Aku minta kepada Dia, jadikan pelengkap yang sempurna bagi aku.

ada yang sempurnakah?

aku tahu, tiada.

Si Perempuan Melayu... berkata...

yang sempurna hanya satu. ya, Yang Satu. Ahad.

kita tukar sedikit ayat itu, mahu?

mungkin, "aku minta kepada Yang (Maha) Sempurna, jadikan pelengkap yang berusaha mahu menjadi sempurna bagi aku."

ada orang miliki teman sehati yang cantik seksi, tapi masih tak puas hati. kerana harta di peti tak berkati-kati. tak cukup sempurna!

ada orang miliki teman sejiwa yang tak bermata (apatah lagi berharta), tapi hati dah terpana, terpesona. kerana yang bersama itu tak pernah lupa Yang Esa. malah membawa bahagia. ah sempurnanya!

makanya, sempurna yang bagaimana kamu mahu?

xmamatx berkata...

baik, aku minta Dia jadikan pelengkap yang berusaha mahu menjadi sempurna bagi aku.

haha, kelakar, merepek sahaja aku ini. siapa aku ini?

ha, cukuplah aku mahu seorang perempuan Melayu yang biasa-biasa sahaja.

Si Perempuan Melayu... berkata...

siapa? kamu?

makhluk.. err.. pelik?

bukan. makhluk yang mahu jadi unik. bukan merepek. itu harapan.

mahu seorang perempuan Melayu yang biasa-biasa sahaja?

silalah mencari. kalau dah jumpa cepat-cepat simpan dalam hati. kemudian suarakan rasa hati. sebab ramai lagi lelaki menanti. nanti menyesal tak henti-henti.

eh merepekkah ini?

bukan apa, sehari memang ada 24 jam. tapi setiap orang belum tentu sempat habiskan hari ini, 24 jam. sementara ada peluang, cari dan ambil peluang.

paling kurang pun malu saja. kalau untung, dapat balasan sejati.

kalau tidak, cuba lagi.

( :

xmamatx berkata...

mencari?

haha, haih. penat sudah aku.

nanti-nanti sahajalah.


bak kata orang, kalau hendak pergi ke angkasa, mesti ada roket dan kapal angkasa.

haih, aku tiada lagi itu semua.
tapi mahu ke angkasa.

kamu, kamu, dan kamu, mahu ikut aku ke angkasa?

Si Perempuan Melayu... berkata...

mencari tak perlu guna tenaga.

mencari boleh jadi juga guna senjata.

senjata yang bagaimana?

senjata Mukmin.

Doa.

berdoa kalau ikhlas, tak mungkin penat.

nak ke angkasa juga tak perlu roket dan segala apa.

guna imaginasi juga boleh melompat-lompat atas bulan. macam iklan kopi kapal api di TV?

( :

xmamatx berkata...

imaginasi?

jika ikutkan imaginasi aku, alam semesta ini sudah ku tawan. ya, imaginasi.

haih, nak perempuan cina, comel macam kamu, kamu, dan kamu.

Add to Technorati Favorites
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Status aku Kini

Berikan aku sedikit masa kerana masa aku kebanyakannya habis di kubikel kecil itu.

Masih juga mencari pandang dunia yang nyaman serta tenteram.

Tahu di mana?

Oh ya, hati ini sudah diisi, moga kekal kali ini.

  © Template blog ini telah di ubah suai secukup rasa oleh xmamatx dari Newspaper oleh Ourblogtemplates.com 2011

Kembali ke ATAS