saling melengkapi untuk sempurna

Sabtu, Disember 20, 2008

semua kejadian di dunia ini berpasangan bukan?

siang dan malam,
hitam dan putih,
jantan dan betina,
baik dan jahat,
cantik dan buruk,
lelaki dan perempuan,
ya, dan lagi, kamu senaraikan ya.


lagi, pasangan-pasangan yang Dia ciptakan, tidak kisahlah sama ada konkrit, subjektif, atau abstrak sekalipun, masing-masing saling memerlukan, saling melengkapi untuk menjadi sesuatu yang sempurna, biarpun tidak sesempurna yang sempurna.

















aku? ya, aku perlukan kamu.


kamu? tidak perlukan aku? abaikan.



aku langsung tidak peduli.

6 orang telah merepek balas:

Tanpa Nama berkata...

kau ni kenapa?


-kudozu

xmamatx berkata...

kenapa ya?

ya, sekadar melontar pandangan.

Si Perempuan Melayu... berkata...

".....memang ada kekurangan. tapi itu gunanya lelaki yang seperti kamu memenuhkan yang kurang.

sebab itu wujud istilah lengkap-melengkapi."

(ulang siar sahaja)

xmamatx berkata...

ya, lelaki, seperti aku, perlukan perempuan, seperti kamu.

Si Perempuan Melayu... berkata...

ya. "seperti aku, seperti kamu"

seperti malam dengan siang
seperti aur dengan tebing
seperti yin dengan yang
seperti irama dan lagu
seperti hitam dan putih
seperti roti canai dan kuah kari

eh, kamu mahu kuah kari atau dal?
atau suka hanya dengan gula?
manis kan? ( :

xmamatx berkata...

tidak mahu kari, dal juga tidak mahu.

suka makan dengan susu pekat. lebih puas. manis, tapi tidak baik untuk kesihatan.

Add to Technorati Favorites
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Status aku Kini

Berikan aku sedikit masa kerana masa aku kebanyakannya habis di kubikel kecil itu.

Masih juga mencari pandang dunia yang nyaman serta tenteram.

Tahu di mana?

Oh ya, hati ini sudah diisi, moga kekal kali ini.

  © Template blog ini telah di ubah suai secukup rasa oleh xmamatx dari Newspaper oleh Ourblogtemplates.com 2011

Kembali ke ATAS