cuaca yang baik

Jumaat, April 17, 2009

Sudah lebih seminggu cuaca di Lembah Klang tidak seperti pada hari ini. Ya, aku boleh katakan sangat panas hari ini. Disebabkan kebahangan yang melampau, sehingga aku merasa kulit aku mahu terbakar.

Ya, seperti hari-hari sebelumnya, aku mengharapkan agar cuaca elok kerana perjalanan aku yang agak jauh hendak ke kampus. Tapi tidak, cuaca selalu hujan. Ketika itulah aku sangat mahu matahari terik bersinar. Namun tidak untuk hari ini. Apa yang aku mahu pula, adalah mendung.

Nah, sikap manusia bukan? Tidak pernah berpuas hati dengan apa yang diberikan. Sudah diberi itu, mahu yang ini. Sudah ada yang ini mahu yang itu pula. Tidak pernah cukup, tidak pernah senang dengan apa yang ada.


Baik, kamu pula, mahu apa lagi ya?

1 orang telah merepek balas:

Si Perempuan Melayu... berkata...

...maka rugilah orang-orang yang seperti kita, yang tidak mahu bersyukur walaupun dilimpahi segala nikmat dunia.

Mari, menekuni diri dan jadi lebih bersyukur.

Memang panas, tetapi hikmahnya ada.

Add to Technorati Favorites
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Status aku Kini

Berikan aku sedikit masa kerana masa aku kebanyakannya habis di kubikel kecil itu.

Masih juga mencari pandang dunia yang nyaman serta tenteram.

Tahu di mana?

Oh ya, hati ini sudah diisi, moga kekal kali ini.

  © Template blog ini telah di ubah suai secukup rasa oleh xmamatx dari Newspaper oleh Ourblogtemplates.com 2011

Kembali ke ATAS