aku benci bila... 3

Selasa, Februari 10, 2009

maaf, ketika ini suasana hati (mood) aku tidak elok akibat kesensitifan panca indera menghidu aku.

pernah tidak, sedang kamu menikmati udara yang nyaman (tidak kiralah semantik nyaman pada kamu bagaimana), tiba-tiba terhidu sesuatu bau pelik. ya, sehingga menusuk ke lubuk hati, membuat trakea kamu bercabang tiga, dan bronkiol kamu terasa hendak meletup: bau badan.

ya, bau badan yang bagi aku kurang enak (ada juga yang berbau enak bukan? ops, di lain entrilah ya!).

haih! kenapa ya? kenapa tidak disembunyikan bau itu. siapa yang suka menghidu bau tersebut?

hei kamu mamat-mamat yang kuat berpeluh, wang saku kamu tidak cukup untuk membeli deodaran (deodorant)? amboi, beli tambah nilai telefon bimbit untuk kamu berambu-ramba dengan awek-awek kamu boleh pula (nasib baik aku tiada). cuma aku syorkan, jangan beli jenama dashing kerana tidak tahan lama (pengalaman semasa sekolah rendah).

baik, yang kamu, minah-minah pula, aku tahu, tidak elok untuk memakai wangian sehingga menarik perhatian, tapi tidak salah bukan menutup keaiban diri (semantik di sini bukan hipokrit)? bagi mereka-mereka yang terlebih memakai pula, aku malas hendak mengata lebih, kerana mukus aku sudah lali keras bila tercium bau kamu yang terlebih wangi.





baik, berusahalah!!











aku pelik, kenapa idea entri aku yang asal, bila sudah ditaip menjadi idea yang lain? merepek.
baik, berusahalah!


0 orang telah merepek balas:

  © Template blog ini telah di ubah suai secukup rasa oleh xmamatx dari Newspaper oleh Ourblogtemplates.com 2011

Kembali ke ATAS