khas buat kamu

Selasa, Februari 24, 2009

Ada yang mengatakan aku merepek di sini.

Aku langsung tidak peduli. Kenapa?

Ya, sekurang-kurangnya apa yang aku repekkan di sini ialah hasil sintesis akal fikiran aku sendiri. Bukan daripada kaedah salin tampal (copy paste).

Aku pernah menyatakan di sini bahawa aku tidak gemar membaca hasil seperti yang aku nyatakan di atas. Kenapa?

Ya, aku suka membaca hasil daripada idea-idea kamu sendiri. Jangan tanya lagi mengapa kerana sememangnya aku suka.

Ya, memang kadangkala apa yang kamu salin itu memberi info-info yang mungkin aku sendiri tidak tahu atau terlepas pandang.

Baik, aku boleh terima jika kamu memberi pautan (link) sumber info-info itu semua. Tapi, tidak perlu buat-buat tidak tahu.

Mungkin kamu selesa dengan plagiat dalam hidup kamu, dan aku langsung tidak peduli.

Nah, jika begitu, hidup ini memang perlu untuk meniru? Hei, sekurang-kurangnya jadi diri kamu sendiri. Bukan aku hendak katakan bahawa diri aku sudah bagus sangat.


Sudah, aku penat. Tidak ingin pun beri komen terhadap orang lain. Lebih baik aku betulkan diri aku sendiri.





Ya, fikiran aku penuh ketika ini.

2 orang telah merepek balas:

Tanpa Nama berkata...

mengapakah??

-kudozu

xmamatx berkata...

haha, mungkin kerana lepas geram.

  © Template blog ini telah di ubah suai secukup rasa oleh xmamatx dari Newspaper oleh Ourblogtemplates.com 2011

Kembali ke ATAS