perkara yang kamu buat pada musim hujan

Rabu, November 19, 2008

ya, sekarang musim hujan di ibu kota. entah, aku tanya kawan-kawan aku di kampung pun mereka kata di sana pun sama. semalam aku ke bangi, pun hujan. ala, pendek kata, memang sekarang musim hujan bukan?

apa apa yang kamu buat bila musim hujan?

bersiar-siar?
itu kalau kamu anggap hujan itu merupakan suatu panaroma yang indah. ya, bagi aku hujan itu indah. tapi tidaklah sampai aku suka bersiar-siar waktu hujan. memang, tadi aku ke keluar ke bandar untuk menuntut jaminan pembelian kabel telefon bimbit aku. hasilnya? nah, ambil. basah kuyup, seluar dalam kecil aku pun tak selamat.

duduk di rumah sahaja?
ah, mahu gila jadinya kalau duduk di rumah sahaja. apa kerja yang aku dapat buat? menatap monitor kecil aku ini? ah, naik pedih mata aku. lihat, dah berair (bukan menangis ya!).

ramal bila hujan akan berhenti?
boleh juga. itu pun kalau kamu berharap sangat hujan berhenti. ya, mungkin nak bersiar-siar kot.

kahwin membiak?
ya, aku suka, setuju dengan idea itu!














hei kamu, apa yang kamu buat bila musim hujan begini?

0 orang telah merepek balas:

Add to Technorati Favorites
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Status aku Kini

Berikan aku sedikit masa kerana masa aku kebanyakannya habis di kubikel kecil itu.

Masih juga mencari pandang dunia yang nyaman serta tenteram.

Tahu di mana?

Oh ya, hati ini sudah diisi, moga kekal kali ini.

  © Template blog ini telah di ubah suai secukup rasa oleh xmamatx dari Newspaper oleh Ourblogtemplates.com 2011

Kembali ke ATAS