ketagih (addicted)

Sabtu, November 01, 2008

ketagih.

ya, aku sudah ketagih.


kalau ikutkan Kamus Dewan Edisi Keempat, 2005: 1567, leksikon tersebut membawa maksud rasa ingin benar terhadap sesuatu.

tak aku nafikan, aku ketagih kepada ini dari dulu. haha, tapi itu perkara lain. dan aku risau dengan berita ini. ah, aku kena cari satu alternatif lain. tapi apa dia ya? haha, hilangkan ketagihan terhadapnya!!

namun sekarang obsesi aku mula memuncak ke arah kisah
ini. tentang dunia lanun, harapan dan impian.

ya, mulanya aku tak percaya tentang ketagihan terhadap anime dan manga. tapi sekarang aku sudah mula faham apa semua itu. trimas joi, kalau kau tak suruh aku tengok, memang aku takkan tahu apa ini semua.

*wikipedia, banyak sungguh jasamu.


haha, tapi semua ni banyak keburukannya.

ya, aku tak dapat uruskan masa aku antara setiap obsesi aku dan komitmen aku. bayangkanlah, dengan assignments yang berlambak-lambak, aku boleh postponed lagi. (siap jumpa lecturer mintak tangguh, trimas dr. salinah).

apa yang aku harap, obsesi ini akan jadi macam ketagihan aku yang lain-lain, tiba hujung musim, semua ini akan lenyap macam itu sahaja, kan? harap-haraplah.

entah macam mana ya, kalau ketagih perkara-perkara lain? ah, yang penting aku tak ketagih benda-benda mengarut. kan?


Se-keping?
dalam versi bahasa Melayu: Budak Getah


0 orang telah merepek balas:

Add to Technorati Favorites
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Status aku Kini

Berikan aku sedikit masa kerana masa aku kebanyakannya habis di kubikel kecil itu.

Masih juga mencari pandang dunia yang nyaman serta tenteram.

Tahu di mana?

Oh ya, hati ini sudah diisi, moga kekal kali ini.

  © Template blog ini telah di ubah suai secukup rasa oleh xmamatx dari Newspaper oleh Ourblogtemplates.com 2011

Kembali ke ATAS